Trendurile în print sunt disruptive – se conturează pe baza datelor și a mixului cu online-ul

august 8, 2018
by Agenția de Print

Campaniile integrate, care răspândesc mesajul în fiecare mediu și utilizează toate canalele folosite de publicul țintă, definesc succesul unui brand. Crearea unei strategii complete, formată din instrumentele pe care o companie le are la dispoziție, are capacitatea de a penetra contextul în care clientul își desfășoară activitatea, făcând contactul cu brandul mai puțin agresiv. În acest fel se câștigă teren, iar dialogul are loc într-un cadru confortabil pentru client, ceea ce face ca probabilitatea unui răspuns pozitiv să crească substanțial. Mai mult decât atât, imprimarea este o parte integrantă a acestei strategii, alături de online.

Tehnologia folosită în industria printului a evoluat, fapt datorat apariției și perfecționării  tiparului digital. Evoluția a permis tipăriturilor un nivel ridicat al personalizări, conturând, astfel, un context relevant, precum cel dat de  mediul online.

Așadar, industria printului este izolată de posibilitatea de a intra în colaps, cu toate că tipăriturile nu sunt folosite în toate campaniile în care prezența lor este relevantă. Câteva dintre beneficiile oferite de print, pe care specialiștii în marketing și din domenii conexe trebuie să le cunoască, sunt:

  1. Tipăriturile au o durabilitate mai mare și captează atenția pentru o perioadă mai îndelungată comparativ cu un banner online;
  2. Printurile nu sunt intruzive precum reclamele online. O broșură sau un anunț într-o revistă este văzut de o persoană doar în momentul în care își dorește acest lucru, timp în care ad-urile apar constant și au tendința de a persista pe o pagină chiar și atunci când utilizatorul nu își dorește acest lucru;
  3. Cititorii materialelor tipărite sunt definiți greșit ca având peste 50 de ani. Mai mult decât atât, aceia care aleg să citească un material printat sunt deschiși la informația citită, investind atenție sporită.

Reevaluând doar câteva dintre beneficiile printurilor, este important de înțeles modalitatea prin care datele și statisticile despre clienți și prospecți pot îmbunătăți experiența și relația cu aceștia.

Imprimarea bazată pe date crește relevanța conținutului

Conectarea cu un public țintă relevant pentru serviciile sau produsele oferite de o companie este mai accesibilă și mai facilă ca oricând. În prezent, brandurile au oportunitatea de a conecta comportamentele online cu cele offline pentru atingerea obiectivelor de business. Succesul tipăririi bazate pe datele obținute despre comportamentul clienților se datorează faptului că este receptivă, fundamentată pe realitatea din piață, orientată către un public interesat și cu nevoi specifice, personalizată și măsurabilă.

Capacitatea de a prelua informații despre consumatori într-un timp record permite adaptarea mesajului și construirea unui conținut relevant pentru fiecare canal utilizat, fie el în print sau online. Astfel, brandul reușește să își adapteze discursul și să construiască, respectiv să mențină relația cu consumatorul, garantându-i o experiență autentică. Plecând de la aceste premise, orice companie beneficiază de instrumentele necesare menite să loializeze clienții sau consumatorii.

Digital versus print – o controversă care trebuie eliminată

Separarea dintre online și print este o greșeală care, în 2019, nu trebuie repetată, întrucât cele două acționează complementar. Conținutului calitativ și axat pe date despre așteptările și nevoile pieței vor genera rezultatele proiectate de o companie, acest lucru datorându-se relevanței și a ofertei lansate în funcție de o cerere reală.

În concluzie, utilizarea printului în industriile și pentru companiile care permit este recomandată, deoarece are capacitatea de a propulsa rezultatele mediului online și de a ajunge la un public țintă mai puțin accesibil.

 

Sursă foto: https://www.pexels.com/photo/come-in-we-re-awesome-sign-1051747/

Leave a Comment