Variable Data Printing și Big Data – Noii jucători în industria printului

martie 27, 2019
by Agenția de Print

Lumea este din ce în ce mai interconectată, iar mesajele sunt acum transmise în câteva secunde, transformând lumea într-un sat global. Evoluția tehnologică și digitalizarea a permis companiilor să comunice cu potențialii clienți constant și mai rapid decât oricând.

Ceea ce acum câteva decenii însemna o diseminare în masă a mesajului publicitar în speranța captării atenției a cât mai multor persoane, astăzi devine o comunicare personalizată. Această adaptare a mesajului în funcție de persoana vizată pentru transmiterea corectă și eficientă a mesajului este posibilă datorită Big Data.

Big Data

Big Data reprezintă o bază de date masivă care, în urma interpretării, generează informații cu referire la tendințele și modelele de comportament ale oamenilor. Datele pot fi structurate sau nu și se caracterizează prin volumul datelor cuprinse, varietatea lor și viteza cu care noi informații apar sau altele vechi dispar. Acestea dau oamenilor de marketing informațiile de care au nevoie pentru a cunoaște interesele cumpărătorilor și le permit să structureze mesaje cu care publicul țintă este probabil să rezoneze.

Variable Data Printing (VDP)

Fenomenul Big Data are impact și asupra industriei printului prin dezvoltarea posibilității de printare cu date variabile. Printarea cu date variabile reprezintă o formă a printului digital în care elemente de text, grafică sau imagine pot fi schimbate de la o unitate printată la cealaltă fără a opri sau încetini procesul de producție.

Această nouă formă de a imprima permite crearea de unități personalizate pentru fiecare consumator. Capacitatea de a individualiza mesajele provine din variabilele puse la dispoziție de Big Data. VDP reprezintă o evoluție a procesului de „print în masă” unde toate elementele tipărite arătau identic și nu țineau cont de caracteristicile destinatarilor.

VDP și Marketing

Printarea cu date variabile, permite furnizorilor să ofere o experiență de marketing direct cu potențialul client. Printre utilizările concrete ale acestui procedeu tehnic regăsim:

  • Felicitări personalizate
  • Cataloage de produse
  • Bilete de acces evenimente
  • Taloane de concurs

Marketingul personalizat are avantaje clare: 75% dintre consumatori apreciază când brand-urile își adaptează mesajele și ofertele, iar 80% dintre ei spun că marketingul realizat prin segmentarea pieței a dus la o decizie de cumpărare. Acest tip de imprimare are și avantaje imediate precum scăderea costului de producție.

Printarea cu date variabile reprezintă adaptarea furnizorilor de print la epoca interacțiunii directe dintre branduri și clienți. Cu cât consumatorii devin mai atenți la deciziile de cumpărare pe care le fac, cu atât companiile caută soluții pentru a se adapta. Când totul devine personal și personalizat, printul ține pasul cu acest fenomen.

Tipărirea cu date variabile reprezintă rolul pe care printul și-l asumă pentru a ajuta companiile să ofere un conținut relevant consumatorilor. Acest lucru ajută la fidelizarea clienților existenți și la atragerea celor noi. Așadar, printul este liantul dintre brand și cumpărător și se adaptează dinamicii dintre aceștia.

Leave a Comment