Viitorul industriei tipografice – apocalipsa printului amânată nedeterminat

august 2, 2018
by Agenția de Print

Industria printului s-a confruntat, de-a lungul timpului, cu numeroase provocări operaționale, însă mesajul furnizorilor de imprimare a rămas optimist pe tot parcursul schimbărilor. Tipografiile și companiile de print management și-au demonstrat capacitatea de adaptare și de integrare a noilor tehnologii, iar în prezent schimbările se realizează cu scopul de a  accesa toate noile oportunități facilitate de mediul digital.

La intersecția principalelor schimbări structurale și de tranziție stau companiile care au prevăzut capacitatea de metamorfozare a printului și care investesc în mijloace creative de interacțiune cu publicul țintă prin intermediul tipăriturilor. În prezent, un subiect fierbinte din industrie vizează imprimarea digitală și modalitățile prin care tipografiile, în colaborare cu integratorii de print și brandurile, pot folosi tipărirea pentru a aduce plus valoare în cât mai multe domenii și industrii. Mai mult decât atât, cu cât cei 3 giganți caută noi modalități de a interacționa cu clienții și de a valida  relația cu aceștia, consumatorii sunt preocupați de noile și vechile valori alimentate de industria retail.

Așteptările pieței de consum cresc din ce în ce mai mult, iar companiile sunt nevoite să le îndeplinească prin metode convenționale și neconvenționale, iar printul reușește să acopere cu succes ambele sfere. Brandurile îndeplinesc, așadar, așteptările clienților care își doresc:  entuziasm, sens, statut, relevanță, autenticitate și conexiune socială. Pentru a întâmpina cerințele consumatorilor, retailerii se adaptează prin:

  1. Sincronizarea cu valorile generației Millennials

În 2018 se observă orientarea către noua putere de cumpărare – Milennials – care provoacă retailerii prin mentalități culturale distincte de cele ale generației X și preferințe orientate către  interacțiune și experiențe directe cu brandurile. Millennialii au nevoie de integrarea omnichannel, de experiențe educaționale care garantează transparența. În acest context, printul este un instrument complex care completează strategiile de promovare și ajută la consolidarea unei relații cu fiecare client în parte.

  1. Asigurarea unui packaging atractiv și relevant

Tendințele pe plan mondial în evoluția ambalajelor sunt orientate către consumatorul care își dorește un design original și creativ, care să vorbească despre valorile brandului. Personalizarea și crearea unui context original, în special pentru produsele adresate generațiilor Y și Z au fost strategii implementate de-a lungul timpului, iar datorită evoluției tehnologice, companiile investesc în relația cu clientul prin intermediul tuturor oportunităților create de print.

  1. Integrarea codurilor QR

În perioada 2018-2020, codurile QR revin, dominând industriile mari prin influența modului în care sunt realizate tranzacțiile, prin informarea despre produsele din magazin și prin accesul la programele menite să asigure fidelizarea clienților în retail. Astfel, digitalul și printul se completează, asigurând trecerea facilă de la un mediu la altul.

  1. Dinamizarea experiențelor offline

Datorită schimbărilor constante provocate de evoluția tehnologică, comercianții nu pot oferi doar produse uimitoare, optimizare digitală și unele personalizări – aceștia sunt responsabili de crearea unor experiențe pe măsura așteptărilor consumatorilor pentru a face cumpărăturile interactive și pentru a dovedi transparență în comunicare.

În concluzie, companiile au mai multă responsabilitate ca oricând de a oferi servicii excelente, un design vizual atractiv, layouts simple și experiențe memorabile, atât în offline, cât și online. Întrucât experiențele offline consolidează retenția clienților și cresc încrederea în brand, printul poate fi folosit ca un instrument care susține calitatea, efect pe care mediul online nu îl poate oferi.

Leave a Comment